Valpkurs 5

Idag var det valpkurs för Ice

Vi tränade på ingång till fot, och vi körde inte den vanliga metoden följa handen i en halv hästsko utan körde shaping med klicker.  Han fattade snabbt vad han skulle göra och kom in hela vägen även med baken så att han till slut stod tätt intill mig. Hundtränaren visade mig hur jag skulle göra med handen och snacka om att jag blev chockad så snabbt hon körde med Ice, han fattade allt
Jag måste träna mer teknik känner jag XD 

Sedan tränade vi inkallning, det kunde Ice helt galant. har  3 olika kommando till honom
-kom (när han skall komma mot mig, hålla sig nära mig) 
-hit (han skall komma in och sätta sig nära mig behöver inte vara fot)
-fot (sätta sig på min vänstra sida)

Sedan hade vi även koppelhantering och positiv förstärkelse om hur man skulle ta på koppel och halsband och varför.

Sedan körde vi shaping med belöning för olika beteende som de bjöd på. 



kanske kommer upp film senare =)

Kommentarer
Postat av: Helene

Grattis Ice och Felisia. På utställningen i Sollentuna vad duktiga o fina ni är....

hälsningar från oss på Aussiekullen

2012-01-15 @ 13:56:58
Postat av: Lalitta

Vad söt Ice är!

2012-11-12 @ 17:57:29
URL: http://gladasvansens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0